top
صدور اولین پروانه استاندارد خدمات مهد کودک در فارس

صدور اولین پروانه استاندارد خدمات مهد کودک در فارس

کارگروه مهدکودک های پرتال جامع کودک: رهنما از صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد برای یک مهدکودک بنام جوانه‌ها در شهر شیراز خبرداد و گفت: این مهدکودک توسط بخش خصوصی طراحی و ساخته شده و تقریبا تمامی نکات استاندارد را رعایت کرده است

صدور اولین پروانه استاندارد خدمات مهد کودک در فارس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، رهنما گفت: با توجه به اهمیت تاثیر فضای فیزیکی مناسب و همچنین مهارت و تجربه مربیان مهد کودک‌ها بر سلامت و تربیت کودکان، استاندارد خدمات مهد کودک‌ها تدوین و اجرای آن توصیه شده است.
رهنما افزود: در این استاندارد علاوه بر تعیین نکات ایمنی و بهداشتی مسائل مربوط به نحوه انتخاب مربیان و کارکنان مهد کودک‌ها و همچنین مشخصات وسایل بازی و نوع وسایل آموزشی بصورت کامل و با جزئیات مطرح شده است .
مدیر کل استاندارد فارس افزود: هر چند استاندارد مهدکودک‌ها اجباری نیست، لیکن تجهیزات زمین بازی و اسباب بازی‌ها ی مورد استفاده در مهد کودک‌ها مشمول استاندارد اجباری بوده و کلیه متصدیان و مدیران مهد کودک‌ها مکلفند ضمن مراجعه به اداره کل استاندارد تاییده مربوطه را جهت وسایل بازی دریافت کند.
رهنما از صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد برای یک مهدکودک بنام جوانه‌ها در شهر شیراز خبرداد و گفت: این مهدکودک توسط بخش خصوصی طراحی و ساخته شده و تقریبا تمامی نکات استاندارد را رعایت کرده و انتظار است مدیران سایر مهدکودک‌ها با مراجعه به اداره کل استاندارد ضمن دریافت راهنمایی‌های لازم موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد شوند.
مدیر کل استاندارد فارس از والدین کودکان خواست هنگام ثبت نام فرزندان خود از وجود تاییده استاندارد تجهیزات بازی مهد کودک‌ها مطمئن شوند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به اداره کل استاندارد اعلام کنند.
رهنما نقش سازمان بهزیستی در استانداردسازی مهدکودک‌ها را بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: تاکنون بیش ار 200 استعلام کنترل تجهزات زمین بازی مهدکودک‌ها ازطریق اداره کل بهزیستی فارس به استاندارد واصل شده که کار بررسی و صدور تاییده این موارد در دست اقدام است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات