top
ساختار کمیته‌ ستادی و استانی

ساختار کمیته‌ ستادی و استانی

کار گروه مهد کودک: آشنایی با وظایف و ساختار کمیته ستادی و استانی در حوزه مهدکودک ها

 ساختار کمیته‌ ستادی و استانی

الف – کمیته ستادی :

اعضای کمیته ستادی عبارتند از :

• معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور (رئیس کمیته).
• مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان (نایب رئیس کمیته).
• رئیس گروه تدوین ضوابط و نظارت بر مهدهای کودک دفتر امور کودکان و نوجوانان (دبیر کمیته).
• نماینده دفتر حقوقی سازمان .
• رئیس هیئت مدیره ی کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک کشوری .
تبصره 1: جلسات کمیته ستادی با حضور اکثریت اعضاء رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آراء معتبر می‌باشد.
تبصره 2: در صورت لزوم از معاون امور اجتماعی بهزیستی استان جهت شرکت در جلسه کمیته ستادی دعوت به عمل می‌آید.
تبصره3: در بررسی تخلفات مهدهای کودک خودکفا و قرآنی حضور نماینده سازمان مربوطه در جلسه کمیته الزامی می‌باشد.

 وظایف و اختیارات کمیته ستادی:
وظایف و اختیارات کمیته ستادی عبارتند از:
 1. بررسی و اعلام نظر در مورد پرونده متقاضیانی که موافقت اصولی و پروانه فعالیت آن‌ها در کمیسیون رد صلاحیت شده است.
 2 . بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد گزارش کمیسیون و اعلام نظر تخصصی.
 3 . بررسی و رسیدگی به شکایات و تخلفات مهدهای کودک و موسسین آن‌ها، ارسالی از کمیسیون.
 4 . رسیدگی به مسائل و مشکلات آن دسته از مهدهای کودک که در کمیته و کمیسیون استانی حل و فصل نگردیده.
 5 . بررسی پیشنهاد ابطال پروانه فعالیت مهدهای کودک ارسالی از کمیسیون استانی و اعلام نظر به کمیسیون عالی و استان .
 6.در صورت لزوم اعزام کارشناسان جهت بازدید و ارزیابی عملکرد مهدهای کودک استان‌ها.

ب – کمیته استانی:
 اعضای کمیته استانی عبارتند از:
• معاون امور اجتماعی بهزیستی استان (رئیس کمیته).
• کارشناس مسؤل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان (دبیر کمیته).
• یک نفر صاحب نظر در رشته علوم تربیتی از بین کارکنان بهزیستی استان با پیشنهاد معاون امور اجتماعی استان.
• نماینده دفتر حقوقی بهزیستی استان .
• رئیس هیئت مدیره ی کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان .

تبصره 1: جلسات کمیته استانی با حضور رئیس و دبیر کمیته و اکثریت اعضاء رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آراء معتبر می‌باشد.
تبصره 2 :حضور نماینده اداره رفاه موسسه به هنگام طرح پرونده مهد‌های خودکفا در کمیته به عنوان پاسخگو الزامی است.
تبصره 3: هنگام بررسی شکایات و تخلفات مهدکودک باید از مدیر موسس یا موسس و مدیر جهت شرکت در جلسه و پاسخ گویی دعوت به عمل آید.
 تبصره4: در بررسی تخلفات مهدهای کودک قرآنی از نماینده سازمان تبلیغات اسلامی نیزدعوت بعمل می‌آید.
تبصره 5: مصوبات کمیته استانی با تائید مدیرکل بهزیستی استان قابل ابلاغ و اجرا می‌باشد.

وظایف و اختیارات کمیته استانی :
1.بررسی اولیه مدارک متقاضیان صدور پروانه فعالیت و تطبیق مدارک با مفاد این دستورالعمل و ارسال آن به کمیسیون صدور پروانه‌های استان.
2 . نظارت بر فرایند تاسیس و اداره مهدهای کودک براساس ضوابط و مقررات جاری
3 . بررسی شکایات و تخلفات مهدهای کودک.
4 . بررسی گزارش‌های کارشناسی در خصوص عملکرد مهدهای کودک.
5 . بررسی و تاییدگزارش شهرستان درمورد ساختمان، تعیین ظرفیت، نام و آرم مهدکودک به هنگام صدور پروانه فعالیت.
6 . تهیه و تنظیم صورت جلسات تشکیل کمیته استانی و ارسال به موقع به کمیسیون استانی.
7 . تعیین شهریه مهدهای کودک در هر سال و ابلاغ آن به مهدهای کودک جهت اجرا (مطابق آیین‌نامة تعیین شهریه).
8. در صورت ضرورت و درخواست کمیسیون استانی بررسی اولیه موارد صدور و ابطال پروانه فعالیت، کارت مدیریت و اعلام نظر به کمیسیون استانی توسط کمیته استانی صورت می‌پذیرد.
9. تعیین نقشه جایابی مهدهای کودک در سطح استان و اعلام به شهرستانهای تابعه.
10. تکثیر و ارسال دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط به مدیر موسس یا موسس و مدیر مهدکودک.
11.بررسی و تعیین تکلیف درخصوص شکایات و اختلافات( تاثیرگذار برروند مدیریت مهدکودک)بین موسسین و مدیران .
12.بررسی درخواست انتقال و جابجایی مهدهای کودک در شهرستانهای مختلف استان.
13.بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد در خواست تعطیلی موقت مهد کودک.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات